0
Har noe gått galt med leveransen av de nye møblene dine? Dette er selvfølgelig veldig kjedelig, og vi er her for å hjelpe deg. Nedenfor finner du vår reklamasjonsguide for hvordan du rapporterer en skade, manglende vare eller annen feil ved leveransen.
Innhold:
- Reklamasjoner – Slik går du frem
- Transportskade
- Produktfeil
- Manglende del/manglende vare
- Feil vare
- Reklamasjonsbehandling
Alle reklamasjoner skal rapporteres via e-post til kundeservice@trendrom.no. Vi kan ikke ta imot reklamasjoner på telefon eller på lageret vårt. For raskest mulig håndtering, send ordrenummeret ditt, tydelig feilbeskrivelse og tydelige bilder i en og samme e-post. Vær oppmerksom på at e-poster med vedlegg ikke kan overstige 20 MB.
Se nedenfor hva slags informasjon du trenger å sende for hver type feil.
Når du mottar en ny vare, må du alltid inspisere den ytre emballasjen, og hvis det er synlige skader på utsiden av pakken, må dette alltid rapporteres til servicerepresentanten/sjåføren før du signerer eller tar imot pakken. Ved hjemlevering, må det alltid noteres på kvitteringen at produktet er skadet hvis dette er tilfelle. Vær oppmerksom på at du må ta vare på all emballasje når varene dine blir skadet under transporten.
I tilfelle reklamasjon av transportskader trenger vi følgende informasjon:
- Var emballasjen ble skadet, send bilder av skadene på emballasjen og helhetsbildene av både indre og ytre emballasje.
- Bilder av skader på varen. Det skal være tydelige bilder og både et nærbilde og et bilde litt lenger unna der du ser hele skaden på møblene.
- En tydelig beskrivelse av hvor på varen skaden er sitter.
Produktfeil er feil fra fabrikken, det kan være skader på produktet selv om det ikke er noen tilsvarende skade på pakken. Det kan være deler som er feilbygget eller lakkeringsfeil etc. Ved produktfeil trenger vi følgende:
- En tydelig beskrivelse av hvor feilen sitter på varen. Bruk den betegnelsen på delen som er brukt i bruksanvisningen, alternativt kan du ringe inn delene i bruksanvisningen, ta et bilde av dette og sende bildet til oss på e-post.
- Tydelige bilder av skadene. Det skal være både et nærbilde og et bilde litt lenger unna der du ser hele skaden på møblene.
Hvis noe mangler i leveransen, må vi vite nøyaktig hva som mangler.
- Hvis det mangler en del i en pakke, må vi vite hvilken del som mangler. Bruk den betegnelsen på delen som er brukt i bruksanvisningen, alternativt kan du ringe inn delene i bruksanvisningen, ta et bilde av dette og sende bildet til oss på e-post.
- Om det mangler en hel pakke i forsendelsen, må du oppgi hvilken vare som ikke var inkludert i leveransen.
Hvis du har mottatt en vare som ikke samsvarer med det du har bestilt, må vi få et bilde av pakken du har mottatt. Ta bildet slik at du kan se produktinformasjonen på utsiden av esken. På noen produkter er denne informasjonen i stedet på en pålimt etikett, da er det denne vi trenger et bilde av. Det er altså er IKKE selve fraktetiketten du skal sende et bilde av. Denne informasjonen lar oss raskt se hvor det har gått galt, og rette feilen.
Hvis du har åpnet pakken og sett at det er feil vare, trenger vi også et bilde av varen.
MERK Når du oppdager en feil i produktet du har mottatt, er det veldig viktig at du tar vare på all emballasje før du kan returnere det.
Etter at saken er sendt inn, vil du motta et svar fra reklamasjonsbehandlingen vår via e-post så snart de har åpnet saken din. Det kan ta mellom 2-6 virkedager, avhengig av om det er høysesong eller lavsesong.
Ved reklamasjoner jobber vi for å rette opp feilen i første omgang ved å erstatte den delen av produktet det er feil på. Hvis dette ikke er mulig, kan det være nødvendig å bytte til en ny vare, eller så vil du bli tilbudt kompensasjon tilsvarende varens verdireduksjon.